sudo2017[равлик]ukr.net
https://www.facebook.com/ukrliberation/
плюс три вісім нуль шість три шість три п`ять один шість вісім нуль.

Маніфести


Щодо закритих форматів в Україні

Сьогодні в Україні людина є позбавленою свободи в багатьох аспектах. Це, зокрема, неабияк відчувається, коли постає питання вибору програмного забезпечення при веденні документообігу з органами та посадовими особами публічної влади. Це зумовлено зв'язуванням людини закритими форматами даних відповідно до чинної нормативно-правової бази.

Нині наша держава прагне змусити громадянина (потенційного заявника) використовувати закриті формати даних і, відповідно, закрите програмне забезпечення — адже сама вона використовує левову частку піратського програмного забезпечення в своїх органах та установах. Інша ж, менша частка, — є ліцензійною і, відповідно, це коштує чималих фінансів українським платникам податків.

Де-факто уряд позбавляє нас свободи вибору текстового редактора й операційної системи для взаємодії з органами влади та місцевого самоврядування. Наприклад, те ж таки Міністерство освіти і науки робить стандартом для наукових праць закритий офісний пакет, закритий формат та закритий шрифт. Натомість дотримання сервісного характеру публічної влади вимагає використання стандартом відкритого формату даних, що підтримується максимальною кількістю вільного та закритого софту.

Людина не має бути змушеною купувати закрите чи використовувати якесь піратське програмне забезпечення через примху уряду. Вибір має здійснювати громадянин без будь-якої залежності від бажання державної влади. Справа не в фінансовій стороні питання (для когось, однак, і в ній) — справа у забезпеченні реальної свободи та незалежності від будь-якої конкретної платформи, байдуже, відкритої чи закритої.

Країна, що зазнає іноземної військової інтервенції, не може дозволяти собі витрачати кошти платників податків на закупівлю закритого програмного забезпечення через примхи та (або) некомпетентність публічної влади. Кошти, що витрачаються на закупівлю таких ліцензій, набагато правильніше використати на лікування поранених військових та добровольців. Держава має вести відповідальну бюджетну політику і раціонально здійснювати бюджетні видатки.

Окрім того, необхідно законодавчо закріпити обов'язковий перехід освітніх закладів усіх рівнів на використання вільного програмного забезпечення у своїй роботі та навчальному процесі: школа та університети мають вчити людину виконувати конкретне завдання — незалежно від платформи і без прив'язок до певного програмного продукту. Це вже сьогодні є вимогою ринку.

Пора відмовитись од утопій та ілюзій. Пора законодавчо закріпити свободу використання вільних форматів даних у документообігу органів публічної влади та раціонально використовувати кошти платників податків на реально гострі суспільні потреби, а не на забаганку окремих посадовців. Досвід країн сталої демократії вже показав економічність та ефективність впровадження вільного програмного забезпечення в органах публічної влади. Навіть РФ поступово здійснює кроки у цьому напрямку. Ми ж сьогодні маємо усі умови для радикального переходу до реальної свободи даних в публічному управлінні. Треба бути прагматичними і вміти використати відкриті можливості.

Ми виступаємо за надання людині свободи при здійсненні документообігу з органами публічної влади.

Ми виступаємо проти обмеження людини закритими форматами даних і, відповідно, ми проти зв'язування будь-якою конкретною програмою.

Ми виступаємо проти примусу з боку публічної влади щодо використання будь-яких закритих програмних продуктів та форматів громадянами.

Ми виступаємо проти безвідповідальної фінансової політики держави, яка спрямована на закупівлю закритого софту, а не на лікування поранених Героїв російсько-української війни.

Ми виступаємо за відповідальну фінансову політику.

Ми виступаємо за законодавче закріплення використання відкритих форматів даних в документообігу та у роботі органів публічної влади.

Якщо ти цінуєш свободу і прагнеш бути незалежним від будь-якого застосунку, програмного продукту чи компанії — долучайся до нас!

Настав час порвати кайдани закритих форматів та позбавити владців можливості визначати, чим нам варто користуватися!

Настав час ефективного використання коштів платників податків!

Щодо закритого ПЗ в Україні

Складається враження, що державний апарат України та одна дуже-дуже відома корпорація, що розробляє закрите програмне забезпечення, уклали між собою якусь таємну угоду абощо, і через це чи не сто відсотків державних підприємств, владних установ, організацій тощо працюють із закритим, платним програмним забезпеченням.

Слід відзначити, що на закупівлю ліцензій для програмного забезпечення щорічно викидаються просто шалені гроші — і це в країні, яка бере участь у розв'язаній агресором війні. Наші Герої-Захисники отримують поранення, гинуть під ворожими кулями, захищаючи народ, а держава дозволяє собі марнувати купу коштів на абсолютно, на нашу думку, непотрібні програмні продукти, тоді як існує реальна і, що важливо, безкоштовна альтернатива — операційні системи на ядрі Linux.

Використання закритого ПЗ також дозволяє чиновникам різного калібру розпилювати державні кошти. Наведемо приклад однієї зі столичних шкіл: районне управління освіти просить її адміністрацію надати інформацію, скільки робочих комп'ютерів закладу потребують подовження ліцензії на використання однієї-дуже-популярної-операційної-системи-із-закритим-сирцем і скільки саме коштів потрібно виділити під цю потребу. Ясна річ, кошти виділяються тільки на папері, хтось непогано на цьому нагрівається, а школа змушена задовольнятися піратськими копіями цієї системи, таким чином порушуючи українське та міжнародне Законодавство.

У світі переведення робочих станцій владних кабінетів — не новинка. Так, скажімо, у Мюнхені ініціатори проекту «ЛіМукс» перевели на розроблений ними дистрибутив Linux ціле місто. Економія — величезна.

Та й в Україні існує чимало компаній, які віддають перевагу саме вільному програмному забезпеченню. Зокрема, «ПриватБанк» — це взагалі найбільший у світі корпоративний користувач Linux. Із іншими поціновувачами вільних програмних продуктів в Україні та світі можна ознайомитися тут (обережно: російська мова!).

ГО «Ukrainian Liberation» підкреслює: в Україні наразі настали вкрай тяжкі часи, і розв'язана Росією війна потребує величезних матеріальних витрат на лікування поранених бійців, на різноманітні потреби наших Захисників (харчування, уніформа, військова техніка тощо), на соціальну адаптацію вимушених переселенців у нових регіонах проживання і на сотні інших пунктів, які виникли через війну.

Саме завдяки переходу всіх вітчизняних установ, організацій, владних представництв і так далі на вільне та безкоштовне програмне забезпечення можна вивільнити кошти та спрямувати їх на задоволення згаданих потреб!

Ми виступаємо за повну відмову од використання закритого та платного програмного забезпечення на всіх рівнях із метою вивільнення коштів, які можна спрямувати на лікування поранених бійців АТО, задоволення потреб українського війська, сприяння соціальній адаптації вимушених переселенців та на інші нагальні потреби сьогодення.

Україна не може собі довзолити користуватися дорогим і часто безглуздим програмним забезпеченням — не тільки нераціонально використовуючи кошти платників податків, але й надаючи ниву для сотень різних корупційних схем, — натомість вона має спрямовувати додаткові гроші на першочергові потреби українського суспільства.

Перейшовши на ВПЗ, ми вб'ємо відразу декількох зайців: по-перше, прикриємо хабарницькі схеми «дерибану» грошей, виділених різним установам на ліцензії закритого програмного забезпечення, а по-друге, отримаємо додатковий ресурс задля ефективного реагування на сучасні виклики.